Hoofdstuk 3 - Programmaverantwoording

5. Bereikbaarheid I - Algemeen

5.4 Aantal verkeersdoden en gewonden is laag

Voortgang

Beleidsdoel - meerjarendoel

Activiteit

Planning

Budget

5.4

Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag

5.4.1

De provinciale infrastructuur is veiliger

5.4.2

Gemeentelijke infrastructuur wordt beter door stimuleringsbijdragen

5.4.3

Verkeerseducatie en -voorlichting is beter

5.4.4

De verkeershandhaving is frequenter en sterker

5.4.5

Er wordt meer gebruik gemaakt van data en er zijn meer innovaties

Stand van zaken

Voortgang beleid per meerjarendoel

Beleidsdoel - meerjarendoel

Activiteiten

Planning

5.4

Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag

5.4.1

De provinciale infrastructuur is veiliger

5.4.2

Gemeentelijke infrastructuur wordt beter door stimuleringsbijdragen

5.4.3

Verkeerseducatie en -voorlichting is beter

5.4.4

De verkeershandhaving is frequenter en sterker

5.4.5

Er wordt meer gebruik gemaakt van data en er zijn meer innovaties

Beleidsdoel

5.4

Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag

Meerjarendoel

5.4.1

De provinciale infrastructuur is veiliger

Activiteit

Planning

Stand van zaken

Toelichting

Meerjarendoel

5.4.2

Gemeentelijke infrastructuur wordt beter door stimuleringsbijdragen

Activiteit

Planning

Stand van zaken

Toelichting

Meerjarendoel

5.4.3

Verkeerseducatie en -voorlichting is beter

Activiteit

Planning

Stand van zaken

Toelichting

Meerjarendoel

5.4.4

De verkeershandhaving is frequenter en sterker

Activiteit

Planning

Stand van zaken

Toelichting

Meerjarendoel

5.4.5

Er wordt meer gebruik gemaakt van data en er zijn meer innovaties

Activiteit

Planning

Stand van zaken

Toelichting

Financiële stand van zaken

In deze paragraaf presenteren wij het overzicht van baten en lasten voor dit beleidsdoel en lichten wij de wijzigingen van de begroting toe.

Overzicht van baten en lasten

Programma

Begroting

Bijstellingen

Bijgestelde begroting

Realisatie t/m 30 april

Baten

Lasten

Saldo

Baten

Lasten

Baten

Lasten

Saldo

Baten

Lasten

Saldo

Totaal voor bestemming

4.380

-4.380

1.221

5.601

-5.601

1.228

-1.228

Toelichting bijstellingen

Soort bijstelling

Tot Zomernota

Zomernota

Tot en met Zomernota

Baten

Lasten

Baten

Lasten

Baten

Lasten

Actualisatie capaciteit Bereikbaarheid

-285

-285

Herverdeling van de capaciteit binnen de programma's Bereikbaarheid I en II op basis van de geactualiseerde jaarplanning.

Slotwijziging 2022 - structurele effecten

Deze begrotingswijziging heeft betrekking op de aanpassingen in de Slotwijziging 2022 met financiële effecten voor de begroting 2023 en volgende jaren.

Subsidies Verkeersveiligheid

-936

-936

Bij de Slotwijziging 2022 is er voor Verkeersveiligheid een bedrag van € 1,736 mln. in de reserve Mobiliteitsprogramma gestort voor nog te beschikken subsidies. Bij de jaarrekening 2022 is het bedrag met € 0,8 mln. verlaagd. Het restant bedrag € 0,936 is bestemd voor subsidie aanvragen die ontvangen zijn in 2022, maar die drukken op de exploitatie van 2023. Wij stellen voor om het restant bedrag van € 0,936 in 2023 te onttrekken uit de reserve.

Totaal

5.4 Aantal verkeersdoden,gewonden laag

-1.221

-1.221

Financieel meerjarenoverzicht

Beleidsdoel

Begroting
2023

Realisatie 30 april

Budgettaire
ruimte
2023

Begroting
2024

Begroting
2025

Begroting
2026

Baten

Lasten

5.601

1.228

4.373

4.323

4.323

4.323

Saldo

-5.601

-1.228

-4.373

-4.323

-4.323

-4.323

Deze pagina is gebouwd op 07/24/2023 15:44:05 met de export van 07/24/2023 15:36:09